Lényeges előzmény, hogy 2010-ben Magyarországon a szuverén nép elvégezte annak a balliberális szellemi, erkölcsi, politikai, gazdaságirányítási felfogásnak az uralkodó pozícióból való kiiktatását, amely a tényleges politikai hatalom gyakorlásán kívül a gazdaság, a közrend, a szociális viszonyok és az oktatás-nevelés területét, valamint a közvéleményt formáló médiát is totális befolyása alá hajtotta. Félreérthetetlenül kinyilvánították a választásra jogosultak, hogy nem lehet meghatározó helye ennek az irányzatnak - beleértve az általa képviselt értékrendet - sem a közhatalmi struktúrában, sem a magyar közéletben, sem a társadalom szervezésében.
Ez a helyzet azonban az uniós érdekeknek, úgy tűnik, elfogadhatatlan. Egész pontosan - ahogyan azt Swoboda nyilvánvalóvá tette - az a szellemiség nem fér össze az európai uniós érdekekkel, amelynek érvényesítését a magyar kormányzat a választók megbízása alapján végrehajtja. Ez a szellemiség pedig nem titkoltan a keresztény értékeken nyugvó felfogás, noha kétségtelen, hogy az ezek melletti választói állásfoglalás nem kizárólag vallási meggyőződésen alapult, nem vallási értékek vagy dogmák iránti elkötelezettséget fejezett ki, hanem önmagában azokkal az értékekkel való azonosulást, amelyek adott esetben a keresztény társadalomfelfogásban jutnak legteljesebben kifejezésre. „Tételesen ugyan nem szerepel a kormányprogramban a kereszténység szó, de ez még nem jelenti azt, hogy a program egészét ne hatná át a keresztény értékrend, szellemiség ...” - mondta ezzel kapcsolatban Hoffmann Rózsa (KDNP).
Hogyan lehetséges az, hogy ez az értékrend látszólag kibékíthetetlen ellentétbe került az Európai Unió elveivel? Holott az uniós alapszerződések rendelkezései szinte visszhangozzák a katolikus egyház társadalomtanításának főbb elemeit. Az európai integráció fejlődése során nem új jelenség az, hogy az alapvető dokumentumokban deklarált alapelvek és a tényleges működés során képviselt érdekek nincsenek összhangban. Ahogyan arra Király Miklós professzor már 2006-ban felhívta a figyelmet: a gyakorlatban minduntalan bebizonyosodik, hogy az integráció célja végső soron nem az uniós alapokmányokban rögzített értékeknek a megvalósítása, hanem a gazdasági hatékonyság biztosítása, „tulajdonképpen egy, olajozottan működő, kontinensléptékű fogyasztói társadalom megvalósítása a cél” (Király Miklós: Európa keresztény gyökerei és az alkotmányos szerződés).
Vagyis az Európai Unió intézményeinek működése és a kodifikált alapelvei elváltak egymástól, folyamatos összeütközésben vannak. A magyar parlament és kormány intézkedéseiben kifogásolt szellemiség nem az európai integráció értékeit, hanem az uniós intézmények gyakorlati működése során képviselt érdekeket sérti. Minthogy „az európai integráció motorja a folyamatosan növekvő piacgazdaság” (K. M.), így az unió és azok szervei óhatatlanul a nemzetközi pénzügyi, üzleti érdekek szatelitintézményeivé váltak. Ehhez igazodik szellemiségük, értékrendjük, ezt képviselik tevékenységük, megszólalásaik során.
A teljes publisisztikát a Magyar Nemzet szerdai számában olvashatja.
A műveltség nem ünneplőruha, amelyet hordani kell. A műveltség a helytállás segédeszköze, a kifejezés szerszáma, a vállalkozás fegyverzete.
Olvasóinknak
Kedves Olvasóink!
Szeretettel és Tisztelettel köszöntöm Önöket!
Mielőtt a Tanú vélemény rovat szellemi önarcképét átnyújtanám Önöknek, engedjék meg, hogy köszönetet mondjak azért a szeretetért, bizalomért, amelyet a lap indulása óta Önöktől kaptam. Köszönöm a biztatást, az elismerő szavakat, még egyszer köszönöm, és továbbra is elvárom a segítő szándékú kritikákat, bíráló megjegyzéseket is, amelyet Önöktől kaptam.
„Nyelvében él a nemzet!” – hangzik a máig ható intelem. Ez a nyelv pedig napjainkban végveszélyben van! A könyvekből, a folyóiratokból, a képernyőn keresztül árad felénk a szellemi bóvli, a szennyes gondolat, az esztétikai-erkölcsi-világnézeti mocsok, egyre jobban teret hódít a durvaság, az erőszak, a hazugság… Körülvesz bennünket a döntően önző és haszonelvű világ, amely elérni és megszerezni akar, amely az élet minőségét csak az anyagi javakban és az élvezetekben méri.
E „tiszta fényű lappal”, ahogyan Hegyi Béla író, esszéista nevezte, a Tanú tiltakozni kíván a mindennapjainkat elárasztó szellemi igénytelenség ellen.
A nemzeti kultúra és műveltség terjesztésével, a korrekt tájékoztatás megteremtésével ez a folyóirat - a maga szerény módján - szeretné elősegíteni az emberi személyiség méltóságának, egyenlőségének és tiszteletének, mint demokratikus eszménynek a megvalósítását.
Az irodalom, a szellem, a szív erejével kíván hozzájárulni a honfitársak igazságosságra, szabadságra és hazaszeretetre történő neveléséhez, az ismeretek és eszmék szabad kicseréléséhez, a hazánk múltjának és jelenének pótolhatatlan, egyedi és meg nem újítható forrását jelentő kulturális örökségünk megőrzéséhez.
Európa szívében csak erős nemzeti műveltséggel, évszázados hagyományainkkal tudunk megmaradni függetlennek, magyarnak. Ismert, hogy a nemzeti öntudatot történelmünk viharos századaiban az irodalom, a kultúra tudta megőrizni. A nemzetmegmaradás egyik legfontosabb eszköze a nemzeti kultúra: ha van nemzeti kultúránk, létezik nemzet is. A diktatúra időszakaiban az irodalom jelentette az egyedüli kapaszkodót, a vigaszt; szólt helyettünk az egész nemzet helyzetéről, kínjairól. A Tanú /Németh László emlékére/ azért született, hogy szellemi-lelki otthona legyen azoknak az öntudatos, tenni akaró polgároknak, akik még hisznek az eszményekben, a kultúra összetartó erejében.
Ma költők, írók, tudósok helyett médiasztárokra hallgatnak a gyermekeink, és megmosolyogni való bolond, aki elérzékenyül a kristálytiszta költészet olyan hangjain, mint Áprily Lajos Március című versének utolsó strófája, amely így hangzik:
„Barna patakja
napra kacagva
a lomha Marosba csengve siet,
Zeng a csatorna,
zeng a hegy orma,
s zeng - úgy-e zeng, úgy-e zeng a szíved?”
A Tanú, indulásakor arra vállalkozott, hogy a kortárs irodalom, a művészetek, valamint a hiteles történetírás és politológia eszközeivel szolgálja az igényes olvasókat, fölvállalva a nemzeti értékeket, a polgári esztétikai-erkölcsi értékrendet.
A közjó elkötelezett és önzetlen szolgálatára törekedve igyekszem megtartani azt az erkölcsi-szakmai igényességet, amit a lap ars poeticájában megfogalmaztam.
Nem várom el olvasóimtól, hogy véleményük mindenben egyezzen a szerző meggyőződésével, pusztán arra törekszem, hogy írásaimmal továbbgondolkodásra késztessem, éltessem, hitet és önbizalmat adjak. Az aztán már az olvasó dolga, hogy saját élményeivel, tudásával, gondolataival, érzésvilágával egészítse ki az olvasottakat, és alakítsa ki saját álláspontját, véleményét a körülöttünk levő világról.
De ahogyan azt a híres argentin író, Borges megfogalmazta: „Akárcsak az olvasás, az előadás is közös munka, és azok, akik hallgatják, nem kevésbé fontosak, mint az, aki beszél...”
Hiszem, hogy a lap munkássága nem hiábavaló, és a Tanú-nak hosszú évekig helye lesz a polgári Magyarország kulturális térképén.
Adjon Isten ehhez mindig elegendő erőt!
Szabó Piroska
2012. április 23., hétfő
Swoboda ideológiai háborúja
Hannes Swoboda az európai szocialisták képviselőcsoportjának vezetőjeként kijelentette az Európai Parlament „Magyarországon történt közelmúltbeli fejleményekkel” foglalkozó plenáris ülésén: „Nem egyes törvényeket, hanem a szellemiséget bíráljuk.” Olyan kulcsmondat volt ez, amely egyértelművé tette, hogy a jogi és gazdaságpolitikai vitába csomagolt kifogások valódi célpontja nem más, mint az az értékrend, amely alapján a demokratikus országgyűlési választásokon megbízott magyar törvényhozó és végrehajtó hatalom az intézkedéseit meghozta.
(Ádám Attila - Magyar Nemzet, 2012. március 27.)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
A bárányok, Magyar és a liberális értelmiség
Bartus László Amerikai Népszava ...
-
Szerző:Almássy Ferenc Éric Zemmour talán az egyetlen magyarbarát francia véleményformáló. A konzervatív Le Figaro hasábjain az őt érő tá...
-
Ha a 2000-es évek legnépszerűbb magyar könnyűzenei dalát keressük, legtöbbeknek azonnal Fluor Mizu?-ja, vagy Majkától a Belehalok juthat e...
-
https://youtu.be/wA4luvqWJLM?si=X-dCqGbCJFmHEllL Az afrikai rabszolgahercegnő története egyesek szerint, olyan régi, mint a szfi...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése